suke-suke..hepi-hepi..tak nak stres2 okeyyyhhh...........

First of all, thanks to alls yg sudi lawat my page ni..thanks to all bloggers yg bg n share ilmu...sesiapa yg nak share ape2 dipersilakan...ilmu yg bermanfaat adalah ilmu yg dikongsi dan memberi manfaat kepada sesiapa yg menerimanya...Semoga apa yg kita kongsikan mendapat redhaNYA......SENYUMMM..xperlu kata apa-apa...

Thursday 26 April 2012

Diet ikut jenis darah?

Jom kita lihat diet yang sesuai untuk kita mengikut jenis darah..
Uollss tau x jenis darah masing2? saye jenis darah A...hehehe..

DARAH A : Digalakkan untuk setia dengan sayuran dan buah.Amalkan diet jenis tinggi karbohidrat dan rendah lemak. Kajian menunjukkan cairan darah jenis ini lebih pekat berbanding yang lain.  Mempunyai imunisasi tubuh yang sensitif dan x digalakkan ambil produk tenusu, lemak haiwan,
dan daging. Berisiko mendapat diabetes, kanser dan gejala kardiovaskular yang lemah.

DARAH B : Perlu mengamalkan pengambilan makanan yang seimbang iaitu sayuran, buah-buahan, bijirin, dan ikan. Jauhi daging ayam. Pemilik darah jenis B mudah diserang penyakit jantung, kerosakan hati dan kanser.

DARAH AB : Setiap kali makan, ambillah makanan yang berasaskan sayur-sayuran. S4sekali bolehlah mengambil ikan, daging lembu, dan produk tenusu.

DARAH O : Anda perlukan diet tinggi protein. Banyakkan pengambilan daging merah, makanan rendah karbohidrat, dan banyakkan pengambilan makanan berasaskan gandum, jagung, dan elakkan tenusu dan  kekacang. Cenderung mengalami masalah tiroid, gastrik, ulser, dan mempunyai cairan darah paling minimum.

so, apelagi...kenali jenis darah dan mulakan makan makanan mengikut jenis darah supaya tubuh kita mencapai kestabilan yang paling maksimum...selamat mencuba..


mar_amanz.....

No comments:

Post a Comment